Obowiązujące od maja 2017 r. przepisy uprościły początkującym przedsiębiorcom zgłoszenie siebie do ubezpieczeń w ZUS.
Obecnie nowi przedsiębiorcy otrzymali pewne ułatwienie. Wniosek zgłoszenia do ZUS można dołączyć do wniosku CEIDG-1. Nie ważne czy wniosek ten sporządzany jest elektronicznie, czy tradycyjnie w wersji papierowej. Wystarczy, iż przedsiębiorca złoży dokument ubezpieczeniowy wraz z ww. wnioskiem w organie ewidencyjnym.
Po złożeniu wspomnianego wyżej ubezpieczenia wraz z wnioskiem CEIDG – dane zostają zarejestrowane w CEIDG, jak również są przekazywane automatycznie do ZUS.
Warto wspomnieć, iż przedsiębiorca nie tylko może dołączyć zgłoszenie do ZUS, ale również może się z nich w ten sposób wyrejestrować lub zmienić dane. Dodatkowo może również zgłosić lub wyrejestrować swoich członków rodziny z ubezpieczenia zdrowotnego.