Niektóre transakcje muszą być udokumentowane fakturą, która będzie zawierała adnotację (dopisek): „odwrotne obciążenie”. Czy takie transakcje należy podsumować na jakieś deklaracji?
Oczywiście, że tak. Przedsiębiorcy, którzy wystawiają faktury z dopiskiem „odwrotne obciążenie” muszą przesyłać do Urzędu Skarbowego podsumowujące informacje, a więc deklaracje.
Mówiąc dokładniej, przedsiębiorca taki zobowiązany jest do złożenia deklaracji VAT-27 do Urzędu Skarbowego. Od bieżącego 2017 roku należy daną deklarację przesyłać elektronicznie.
Wspomnianą deklarację VAT-27 należy składać wraz z deklaracjami okresowymi do 25-tego dnia danego miesiąca (za miesiąc poprzedni!).
Jakie dane musi zawierać deklaracja VAT-27?
Deklaracja VAT-27, a więc informacja podsumowująca musi zawierać podstawowe dane odnośnie sprzedawcy, jak i nabywcy oraz dokonanej między nimi transakcji. Dokładniej mówiąc są to dane:
- imię i nazwisko lub nazwa oraz NIP podatnika składającego informację podsumowującą,
- imię i nazwisko lub nazwa oraz NIP podatnika nabywającego towary lub usługi,
- łączną wartość dostaw towarów oraz świadczonych usług.