Kiedy występuje obowiązek opłacania składek podaliśmy już wcześniej. Teraz czas przedstawić listę osób za które nie opłaca się składki na Fundusz Pracy.
W związku z powyższym składek na Fundusz Pracy nie opłaca się za:
- nowo zatrudnionych pracowników powyżej 50. roku życia – więcej szczegółów znajduje się w art. 104b ust 1 w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- pracowników, którzy osiągnęli wiek co najmniej 55 lat (kobiety) i 60 lat (mężczyźni) – więcej szczegółów znajduje się w art. 104b ust 2 w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- skierowanych zatrudnionych bezrobotnych, którzy nie ukończyli 30. roku życia – więcej szczegółów znajduje się w art. 104c w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- pracowników powracających z urlopu macierzyńskiego, rodzicielskiego, wychowawczego itp. – więcej szczegółów znajduje się w art. 104a w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.