Informujemy o bardzo ważnej kwestii odnośnie aktualizacji certyfikatu ZUS w programie Płatnik oraz innych programach. Aktualizacji trzeba dokonać do dnia 11 października 2018 roku!
Zgodnie z informacją od ZUS-u, mamy obowiązek zaktualizowania certyfikatu „PE-2-ZUS-EWD” w programie Płatnik i innych programach, które służą do przesyłania dokumentów do ZUS.
Dnia 11 października wygasa obecny certyfikat, który służy do wymiany danych z ZUS.
W związku z czym, jeżeli dokumenty mają być przesyłane droga elektroniczną do certyfikat musi być przez nas zaktualizowany.
Jak i gdzie go zaktualizować?
Poniżej przeczytasz szczegółowe informacje na temat tego, w jaki sposób dokonać aktualizacji wspomnianego certyfikatu.
W programie Płatnik
W programie Płatnik aktualizacje wykonywane są automatycznie, ale mogą być wykonane na dwa sposoby – samoistnie przez program albo przez użytkownika za pomocą jednego kliknięcia potwierdzającego – wyświetlone zostanie okno z komunikatem w celu potwierdzenia wykonania aktualizacji.
Poza programem Płatnik
poza programem Płatnik, należy wykonać aktualizacje samodzielnie, a więc:
- pobrać certyfikat ze strony http://www.zus.pl/firmy/program-platnik/pobierz
- zarejestrować we właściwym oprogramowaniu.